Czym jest plik w krzywych, bitmapa itp? Czemu firmowe logo jest ważne?
Czym jest plik w krzywych?
Chcąc przesłać do drukarni plik z naszym logo, projektem wizytówki, ulotki, czy
jakimkolwiek innym spotykamy się z poleceniem, aby przesłane pliki były plikami w
krzywych lub wektorach. Czy Twój plik taki jest? Czy będzie odpowiedni do druku?
Co właściwie oznaczają „pliki w krzywych” ?
Bitmapa
Weźmy za przykład poniższy rysunek. Widzimy doniczkę z kwiatem jako całość,
jeden obrazek. Ponieważ jest „płaski”, nie mamy możliwości rozdzielenia
poszczególnych elementów, np. przesunięcia jednego z liści możemy podejrzewać,
że obrazek jest bitmapą, czyli zapisany jest w formacie nienadającym się do edycji i
druku ( dowiedz się więcej o bitmapie ).
Wektory, czyli krzywe
Plik zapisany w formacie wektorowym , czyli w krzywych, jest możliwy do edycji.
Wówczas każdy z elementów, które tworzą obrazek jest osobnym kształtem o
określonym kolorze i nasyceniu barwy, ułożonym odpowiednio nad lub pod
pozostałymi. Wyobraźmy sobie wycinanki, każdy fragment obrazka jest osobnym
elementem wyciętym z kartki papieru o odpowiednim kolorze. Tak przygotowany plik
będzie odpowiedni do wydruku.
Warto pamiętać, że plik wektorowy może być spłaszczony, tj. wszystkie elementy
naszej wycinanki są do siebie „przyklejone”, nie można ich edytować. Plik z
połączonymi warstwami nie będzie przydatny w przygotowaniu do druku.
Zakładając działalność warto mieć w planach stworzenie firmowego logo .
Dlaczego? To pierwszy widoczny znak , który wyróżnia firmę na rynku . Co więcej,
przeważająca ilość ludzi to wzrokowcy – najszybciej zapamiętują obraz, a nie tekst
lub dźwięk.
Logo może zadecydować o wyborze danego produktu
Dlaczego logo firmowe jest takie ważne? Żyjemy w ciągłym pośpiechu, dlatego konsumenci nie mają czasu na długie
namyślenia przed wyborem produktu lub usługi. Chętnie sięgają po to, co już dobrze
znają , pamiętają z reklam, polecenia lub własnego doświadczenia.
Z drugiej strony, atrakcyjne logo może przyciągnąć potencjalnych klientów , którzy
po raz pierwszy stykają się z marką. Z tego powodu warto przedstawić się klientom z
najlepszej strony już na początku. Profesjonalne świadczone usługi oraz
wartościowe produkty nie wystarczą. Wizerunek marki to podstawa skutecznego
marketingu.
Logo to graficzne przedstawienie osobowości firmy . Pokazuje odbiorcom, że firma
wie w jakim kierunku zmierza. Posiadanie znaku firmowego może w dużym stopniu
przyczynić się do sukcesu firmy.
Podstawowe korzyści z posiadania logo firmowego
Podstawowe korzyści z posiadania logo firmowego:
● profesjonalnie prezentuje firmę
● wyróżnia firmę na tle konkurencji
● pomaga zapamiętać markę
Logo firmowe jest tak samo ważne dla małych jak i dla dużych firm . Jeśli firma nie
sprawia wrażenia profesjonalnej i godnej zaufania, to jej wielkość nie ma znaczenia –
klienci zwrócą się do konkurencji. Nie zapominajmy także, że każda duża firma była
kiedyś mała, a pierwsze wrażenie jest tylko jedno. Zastanów się więc czy potrzebujesz logo? Odpowiedź jest jasna. Tak!
Dodaj komentarz