Copyrighter, copywrighter i copywriter – komu zlecić teksty?

Tworzenie tekstów rozwijających Twój biznes w sieci to zadanie dla specjalisty. Nic dziwnego, że każdy woli powierzyć je copyrighterowi… copywrighterowi? Copywriterowi! Niezależnie, którego z nich szukasz, teksty zlecisz temu trzeciemu.

Co ma wspólnego copyrighter, copywrighter i copywriter?

Zanim omówimy szczegóły usług autora tekstów marketingowych – krótka lekcja dotycząca nazwy tego zawodu.

Copyright to nic innego jak prawo autorskie. Nie stąd jednak wzięła się nazwa tej specjalności. Choć ta dziedzina ma duże znaczenie w pracy z tekstem, ktoś taki jak copyrighter nie istnieje.

Copywrighter… oznacza tyle, co nic. Wright to archaiczne angielskie określenie rzemieślnika. Ktoś by powiedział: każdy autor tekstów musi być wspaniałym rzemieślnikiem słowa. Prawda! Ale nie tędy droga.

Poprawna nazwa to copywriter. To znaczy: twórca tekstów reklamowych – osoba, której szukasz. Nazewnictwo nie ma jednak tak wielkiego znaczenia jak dobrze napisane treści, które przynoszą Ci zyski.

Szczegóły na temat usług copywriterskich i pokrewnych poznasz tutaj.

Usługi copyrightera… copywrightera… copywritera 

Czego oczekiwać od autora tekstów? Przede wszystkim umiejętności tworzenia treści o różnych zastosowaniach. Oto niektóre rodzaje tekstów, jakie możesz zlecić copyrighterowi (a raczej… temu trzeciemu).

Opisy

Produktów lub ich kategorii. To one przekonują klienta do skorzystania z oferty. Powinny zawierać zarówno rzeczowe informacje, jak i emocjonalne korzyści z produktu. Sztuka perswazji to tutaj kluczowa umiejętność.

Treści na stronę www

Ten rodzaj tekstu stanowi Twoją wizytówkę. Odpowiada więc za dobre wrażenie podczas pierwszego kontaktu klienta z firmą. Profesjonalnie napisany – zatrzyma go na stronie, skłoni do dalszych działań. 

Co jest ważne w takich treściach? Tekst ma być dla klienta, a nie dla Ciebie. To oznacza konieczność wyeksponowania korzyści z oferty. Niezależnie, czy zatrudniasz copyrightera, czy copywrightera, upewnij się, że potrafi to zrobić.

Artykuły blogowe

Dzięki nim budujesz swój wizerunek specjalisty w branży. Odpowiedzi na nurtujące ich pytania użytkownicy znajdują na Twojej stronie. Jeśli jednak nie masz czasu lub zdolności językowych, by regularnie tworzyć merytoryczne artykuły, skorzystaj z usług agencji.

Teksty SEO

Wszystkie dotychczas wymienione rodzaje treści powinny być tworzone zgodnie z SEO. Istnieją jednak teksty, których główną funkcją jest pozycjonowanie. Gdy już uporządkujesz zawartość swojej strony, zacznij budować zaplecza. To teksty prowadzące do Twojej witryny. Nie trzeba chyba wspominać, że w tym zadaniu copywriter sprawdzi się równie dobrze co copyrighter i copywrighter.

Jakie inne umiejętności mają znaczenie?

  • Poprawność gramatyczna i ortograficzna
  • Odpowiednia stylistyka
  • Dopasowanie języka do grupy docelowej
  • Pisanie językiem korzyści
  • Tworzenie prostych i zrozumiałych tekstów
  • Znajomość sztuki perswazji
  • Kreowanie unikalnych treści

Skuteczność twórcy tekstów marketingowych zależy od wielu czynników. Poza wymienionymi aspektami ważna jest też praktyka. Doświadczony w swojej dziedzinie autor potrafi stworzyć wartościowe treści – niezależnie, czy nazwiemy go copyrighterem, czy copywrighterem.

Dodaj komentarz