Żyjemy w wyjątkowych czasach. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu półki sklepowe świeciły pustkami, a dzisiaj możemy zakupić praktycznie wszystko i to bez wychodzenia z domu. Największą rewolucję na rynku handlu wprowadził, oczywiście, Internet. Mając do dyspozycji to narzędzie, wiele firm zamknęło swoje stacjonarne placówki i przeniosło sprzedaż do sieci.
Powstało również tysiące nowych przedsiębiorstw, które od razu zaczęły funkcjonować wirtualnie. Takie rozwiązania sprawiły, że również zmienił się charakter konkurowania o klienta. Wszyscy szanujący się przedsiębiorcy mają w sieci swoją stronę internetową, nie wszyscy jednak inwestują w jej pozycjonowanie. Czy jednak dobrze postępują? Kto z nich ma rację?
Dlaczego warto pozycjonować się w sieci?
Nie ma znaczenia branża, w jakiej funkcjonuje dany biznes. Obojętnie, czy ktoś zajmuje się sprzedażą książek, samochodów, prowadzi agencję marketingową czy może robi ubranka handmade dla dzieci – praktycznie każdy biznes funkcjonuje w środowisku konkurencyjnym. Warto inwestować w pozycjonowanie na frazy branżowe, ponieważ statystyki pokazują jasno – użytkownicy przeglądają maksymalnie dwie pierwsze strony wyszukiwań. A już najwięcej kliknięć notują wyniki w pierwszej dziesiątce wyszukiwania, co oznacza pierwszą stronę w najpopularniejszej wyszukiwarce, jaką są Google.
Jak optymalizować pozycjonowanie słów kluczowych?
Ważne jest to, aby na bieżąco kontrolować swoją pozycję na dane słowo kluczowe. Niezmiernie ważna jest optymalizacja owych fraz. Pozycjonowanie słów kluczowych to długotrwały proces, dlatego nie chodzi tu o to, aby co tydzień zmieniać hasła – jednak raz na pół roku czy kwartał należy sprawdzić, jakie nowe frazy w branży są ostatnio chodliwe i na które warto się pozycjonować. Optymalizacja uznawana jest za ogół procesów, jakie należy wykonać, aby Google zaindeksował naszą stronę wyżej. Wchodzi w to pisanie unikalnych treści, optymalizacja zakładek, adresów url czy pozyskiwanie aktywnych linków na stronach wysoko ocenianych przez algorytm Google’a.
Komu zlecić pozycjonowanie?
Osoby prowadzące własne firmy nie zawsze są w stanie samodzielnie dopilnować spraw związanych z pozycjonowaniem. W takim wypadku należy skierować swoje kroki do fachowców, którzy zjedli zęby na marketingu internetowym. Podpowiedzą oni, jakie pozycjonowanie słów kluczowych ma sens w przypadku naszej firmy, a z jakich lepiej zrezygnować. Przeprowadzą oni porządny audyt strony www i zarekomendują gdzie należy wprowadzić zmiany, które automatycznie podniosą naszą pozycję w wyszukiwarce wyżej. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na: http://trenerkariery.com.pl/zlece-pozycjonowanie-jak-wybrac-firme-do-pozycjonowania/
SEO czy AdWords – w co lepiej inwestować?
Pozycjonowanie na frazy kluczowe metodą SEO jest bardzo czasochłonne. Jeśli naszą branżę cechuje sezonowość, warto w okresie najwyższej sprzedaży odpalić również kampanię AdWords. Jest to niesamowicie pomocne, ponieważ nasza firma jest w stanie znaleźć się w top 3 wynikach wyszukiwania, w zasadzie z dnia na dzień. Tego absolutnie nie da się osiągnąć przy metodzie SEO.
Pozycjonowanie stron www to w dzisiejszych czasach już nie opcja promocji lecz tak naprawdę konieczność. Przemawia za tym również fakt, że coraz częściej obserwuje się wśród konsumentów efekt ROPO – Research Offline Purchase Online, co oznacza, że ludzie oglądają dane produkty na żywo a decydują się na ich zakup w sieci. Duża część handlu sukcesywnie przenosi się do Internetu, dlatego nie może zabraknąć tam naszego asortymentu – dobrze wyeksponowanego – co oznacza, że widocznego dla konsumenta właśnie w wyszukiwarce, z której on korzysta.
Dodaj komentarz