Czym jest event marketing?

W marketingu ważne jest prowadzenie działań, dzięki którym zyska się przewagę nad konkurencją poprzez stworzenie stałych relacji z klientami i budowanie pozytywnego wizerunku marki. Tylko w ten sposób można zdobyć odpowiednią pozycję na rynku i poradzić sobie nawet w trudniejszych czasach. Jeżeli szukasz pomysłów na wypromowanie swojej firmy, sprawdź, dlaczego warto postawić na event marketing.

  1. Event marketing – co to takiego?
  2. Zalety event marketingu

Mianem eventu określa się wydarzenia kulturalne, polityczne, marketingowe i wiele innych. W marketingu eventy mają szczególne znaczenie od dłuższego czasu, gdyż pomagają przedsiębiorstwu realizować szereg rozmaitych celów. Co powinno się wiedzieć o event marketingu?

Event marketing – co to takiego?

Event marketing to nic innego niż forma promocji marki poprzez organizację wydarzeń różnego typu. Eventy mogą być przygotowywane z myślą o wielu grupach docelowych – można na nie zapraszać klientów, dostawców i innych kontrahentów, pracowników, a nawet kandydatów do pracy. Dzięki różnego rodzaju wydarzeniom ma się okazję dotrzeć do szerokiego grona osób, realizując cele, które często są ze sobą niezwiązane.

W ramach event marketingu realizowane są między innymi promocje nowych produktów. Wprowadzając nowy produkt do sprzedaży, można zaprosić klientów do jego testowania i wystawienia opinii, a także wręczyć próbkę towaru za darmo. Wszystko to odbywa się w ramach koncertów, zabaw na świeżym powietrzu lub innych wydarzeń, odbywających się pod patronatem danej marki. W podobny sposób można podjeść do budowania wizerunku marki. Organizując event o określonej tematyce, ma się okazję do podkreślenia wartości firmy, celów jej działania oraz misji, którą się kieruje.

Zalety event marketingu

Event marketing to jeden z najskuteczniejszych elementów promowania każdej firmy. Branie udziału w targach, a także samodzielne organizowanie różnych wydarzeń umożliwia nawiązanie bliższej relacji z klientami. Dzięki eventom lepiej poznaje się ich oczekiwania i potrzeby, co pozwala dokładniej na nie odpowiedzieć. Ponadto wydarzenie firmowe to okazja do zbudowania większej świadomości marki wśród szerokiego grona konsumentów, nie tylko wśród głównej grupy docelowej. Co ważne, event marketing nie musi być drogi i trudny do realizacji, gdyż nawet wchodzące na rynek firmy z niewielkim budżetem na reklamę mogą z powodzeniem na niego postawić.

Dowiedz się więcej na temat event marketingu: https://harbingers.io/blog/event-marketing-dlaczego-to-swietne-narzedzie-sprzedazowe

Dodaj komentarz