Czym jest fulfilment?

Prowadzenie sklepu internetowego może przysparzać wiele problemów biznesowych. Głównym problemem, z jakim borykają się początkujący przedsiębiorcy jest logistyka. Obsługa dostaw i magazynu jest czasochłonna i może powodować wiele trudności. Jak sobie z nią poradzić? Wyjaśniamy, jak rozwinąć swoją firmę dzięki usługom fulfilment.

Co to jest fulfilment?

Fulfilment to termin, który w branży e-commerce oznacza świadczenie kompleksowych usług logistycznych przez zewnętrznego operatora dla sklepu internetowego. W praktyce polega to na tym, że właściciel biznesu e-commerce zajmuje się tylko wirtualną stroną prowadzenia firmy, a jego partner logistyczny obsługuje dostawy, magazyn, pakowanie, wysyłki i zwroty. To rozwiązanie pozwala na maksymalną optymalizację działania sklepu, a jego właściciel może poświęcić swój czas na rozwijanie go.

Co obejmują usługi fulfilment?

Działalność firm fulfilment obejmuje bardzo szeroki zakres usług. Dzięki rozbudowanej infrastrukturze są one w stanie przechowywać wiele różnych produktów w odpowiednich dla nich warunkach, między innymi, leki, odzież, suchą żywność czy też sprzęt elektroniczny. Poza magazynowaniem, do ich obowiązków należy kontrola jakości towaru, zarządzanie zasobami, w tym zamawianie brakującego asortymentu, wydruk dokumentów handlowych, utrzymywanie kontaktu z firmami kurierskimi, drukowanie etykiet, kompletowanie i pakowanie zamówień oraz wysyłka. Partnerzy logistyczni oferujący kompleksowe usługi, tacy jak Forceful, mogą zająć się także kontaktem z klientami w przypadku zwrotów lub reklamacji. Towary zwrócone są natomiast czyszczone i naprawiane, aby mogły zostać sprzedane ponownie.

Korzyści płynące z usług fulfilment

Głównym powodem, dla którego właściciele sklepów internetowych decydują się na korzystanie z usług fulfilment, jest wynikająca z nich oszczędność czasu i pieniędzy. Zmniejszenie kosztów finansowych wynika przede wszystkim z braku konieczności wynajmowania lub kupowania własnej przestrzeni magazynowej. Dzięki temu nie trzeba także samodzielnie zatrudniać pracowników – wszystkim zajmują się fachowcy z zewnętrznej firmy. Nowoczesne zautomatyzowane systemy kontroli stanów magazynowych pozwalają także szybciej zamówić brakujący asortyment oraz wykryć, które produkty najlepiej się sprzedają. 

Dzięki korzystaniu z usług zewnętrznego operatora zmniejsza się także koszt dostaw. Skala działania dużego magazynu pozwala zawrzeć bardziej korzystne umowy z firmami kurierskimi niż mały sklep. Efekt skali także wpływa pozytywnie na ceny materiałów do pakowania, czyli wszystkie pudła, kartony, taśmy i folie. Ponadto duże magazyny najczęściej pracują do późnych godzin, dzięki czemu możliwe jest nadanie paczki nawet tego samego dnia. 

Rozwiązanie to daje właścicielowi biznesu e-commerce przede wszystkim pewność, że zamówienia zostają dostarczone na czas, a jego asortyment jest bezpieczny. Firmy outsourcingowe najczęściej posiadają lata doświadczenia w logistyce i optymalizacji. Magazyn obsługiwany przez specjalistów to gwarancja bezproblemowej dostawy i zadowolonych klientów, którzy chętnie wracają do sklepu.  

Dodaj komentarz