Klienci stanowią główne i najważniejsze ogniwo procesów biznesowych, dlatego kierunek działań marketingowych musi być dostosowany do ich oczekiwań i potrzeb. Chcąc dotrzeć do grupy najbardziej wartościowych klientów, warto zastosować metodę lead scoring – dzięki niej możemy wygenerować tzw. gorące leady, czyli stworzyć grupy lojalnych klientów. Czym dokładnie jest leas scoring? Sprawdźmy!
Lead scoring – sposób na poznanie motywacji klientów
Firmy pragnące osiągnąć przewagę konkurencyjną, wypracować pozytywny wizerunek i generować wyższą sprzedaż, powinny być o krok przed klientem i zachęcić go do skorzystania z oferty. Istotne jest, by wiedzieć, na jakim etapie ścieżki zakupowej się znajduje i zaoferować najlepsze rozwiązania w optymalnej porze. Jak to uczynić?
Decydując się na lead scoring, czyli metodę marketingową, która pozwala wyodrębnić potencjalnych klientów. Można z niej skorzystać poprzez automatyzację marketingu w narzędziu PushAd. Jest to system pozwalający na kreowanie spersonalizowanych kampanii i automatyczne wysyłanie treści do wyselekcjonowanych użytkowników. Takie działania angażują potencjalnych klientów na każdym etapie lejka sprzedażowego, ponieważ są dostosowane do ich bieżących potrzeb i oczekiwań.
Jak działa lead scoring?
Lead scoring polega na przypisywaniu kontaktom z bazy odbiorców punktów w oparciu o określone zachowania i cechy. Pozwala to na dokonanie oceny stopnia zainteresowania odbiorców produktami i usługami, a następnie na podjęcie działań, które zachęcą ich do zakupu. Co jednak kluczowe – nie ma jednego systemu przyznawania punktów. Ogólnie rzecz biorąc przyjęło się, że za odwiedziny na stronie to 1 punkt, 2 punkty za przeglądanie oferty, a 5 punktów za dodanie towaru do koszyka. Niemniej istnieją też dodatkowe sposoby punktacji – np. dodawanie za częstotliwość odwiedzin na stronie czy odejmowanie za dłuższą przerwę. Metoda pozwala więc na określenie poziomu zainteresowania potencjalnego klienta produktem.
Co powinien uwzględniać lead scoring?
Narzędzia do marketing automation pomagają ocenić gotowość użytkownika do zakupu na podstawie zebranych informacji – między innymi pokonanej przez klienta ścieżki na stronie internetowej sklepu. Istotna jest liczba wizyt na stronie, dodawanie produktów do koszyka, czas spędzony na stronie, czas poświęcony na przeglądanie danego produktu czy powracanie do produktów. Duże znaczenie ma też wycenienie wartości leada na podstawie wykonanej przez niego akcji w trakcie kontaktu z przekazem reklamowym – czyli reakcje odbiorców na powiadomienia push, remarketing czy e-mail marketing. W lead scoringu uwzględniane jest też np. pobranie pliku, wyszukiwanie w witrynie, wysłanie formularza, wypełnienie ankiety czy kontakt z konsultantem. W kolejnym kroku ustala się, czy użytkownik pasuje do profilu klienta – jeśli tak, ocenia się jego wartość i gotowość do zakupu. Należy w konsekwencji przedstawiać mu spersonalizowaną ofertę i podtrzymać zainteresowanie – celem jest finalizacja transakcji. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat lub interesuje Cię automatyzacja marketingu, odwiedź stronę: https://push-ad.com/.
Dodaj komentarz