Jak optymalizacja UX wpływa na widoczność strony, sklepu online?

Chcesz zwiększyć zyski ze swojej strony internetowej lub polepszyć sprzedaż w sklepie online? Twoja witryna musi stać się bardziej widoczna! Jak tego dokonać? Przede wszystkim dzięki pozycjonowaniu. Strona internetowa plasująca się wysoko w wynikach wyszukiwania z pewnością będzie częściej odwiedzana. Ale to niekoniecznie przełoży się na zysk. Potrzebna jest też optymalizacja UX. Dlaczego?

Czym jest optymalizacja UX?

UX to skrót od user experience, co oznacza nie mniej i nie więcej, jak doświadczenia użytkowników, którzy korzystają z witryny internetowej/aplikacji. Optymalizacja UX będzie więc działaniami, które mają na celu przede wszystkim usprawnienie komunikacji pomiędzy użytkownikiem a stroną. To wszystko to, co sprawi, że witryna stanie się atrakcyjna, ale i użyteczna. To może zagwarantować optymalizacja UX wykonana przez profesjonalistów (mohi.to), którzy mają wiedzę i doświadczenie, pozwalające na dobór właściwych działań, które będą skuteczne i przyniosą zamierzony efekt.

Osiągnąć to można przede wszystkim, kierując swoje działania na zbudowanie pozytywnych wrażeń u odbiorcy. Osoba, która trafi na witrynę, powinna umieć się po niej poruszać, ale i znaleźć na niej to, czego potrzebuje, by w rezultacie z użytkownika zamienić się w klienta. To możliwe jest wówczas, gdy strona będzie przejrzysta, intuicyjna, a oferta – przedstawiona w kuszący sposób.

Działania z zakresu UX a SEO

Generalnie działania z zakresu User Experience powinny się w dużej mierze opierać na tym, by dla użytkownika korzystanie z witryny było łatwe i satysfakcjonujące. To on jest stawiany tutaj w centrum. Jeśli odbiorca po kontakcie z witryną będzie miał pozytywne wrażenie, poleci ją innym. W przypadku sklepu online dobrze jest, gdy zadowolenie przełoży się na zakup.

Oczywiście, aby poprawić UX, warto zastanowić się nad celami, jakie ma osiągnąć witryna. Aby je uzyskać, wymagane jest poznanie osób odwiedzających stronę i ich potrzeb, by właściwie odpowiedzieć na ich potrzeby.

Jednak nie ma co się oszukiwać, aby móc o nich w ogóle myśleć, należy ich posiadać. Trzeba więc zrobić coś, by użytkownicy odwiedzali witrynę. Jak to możliwe? Przede wszystkim dzięki widoczności w wynikach wyszukiwania, a tutaj często potrzebne jest pozycjonowanie. Czy są działania UX wpływające na SEO?

Jak optymalizacja UX wpływa na widoczność strony?

Z pozoru może się wydawać, że optymalizacja pod kątem UX nie ma wpływu na widoczność strony. Skoro to działania na stronie, które mają sprawić, że witryna bardziej spodoba się internaucie, będzie dla niego bardziej intuicyjna w działaniu, to czy wpłynie to na jej widoczność w sieci? Okazuje się, że jest kilka punktów wspólnych. Elementy te nie tyle, że się nie wykluczają, ile wzajemnie się przenikają, a nawet uzupełniają.

Przede wszystkim, jeśli dzięki pozycjonowaniu pojawi się ruch, to odpowiednia optymalizacja UX powinna przekuć go w konwersję, czyli mówiąc skrótowo – w zysk. Jest jeszcze kilka punktów stycznych. Na przykład, wyższe pozycje w Google, a także większe zadowolenie z witryny jest wówczas, gdy strona szybko się ładuje. Warto więc zadbać o to, by strona ładowała się krócej niż 6 sekund. Jak to osiągnąć? Zoptymalizować grafikę, zrezygnować z dużej ilości wtyczek, postawić na lepszy hosting.

Istotne z punktu widzenia SEO są meta dane. Ale jak się okazuje, znaczenie ma to nie tylko w pozycjonowaniu. Odpowiednio przygotowane title i description zachęcą internautę do kliknięcia wyniku wyszukiwania, a jeśli w efekcie otworzy się strona z zawartością odpowiadającą na potrzeby, meta dane będą również działaniem na polu UX.

Warto tutaj wspomnieć również o czytelnej nawigacji. Gdy użytkownik wejdzie na stronę, nie powinien poczuć się zagubiony. Menu witryny z dobrze rozplanowaną strukturą linków jest ważne i dla SEO, i dla UX.

Co jeszcze łączy SEO i UX? Z pewnością postawienie na treść przystępną nie tylko dla Google’a, ale i dla użytkownika. Osiągnąć to można poprzez odpowiednio sformatowany tekst. Nie warto rezygnować z pogrubień, nagłówków, listowania.

Ważne dla użytkowników i dla SEO jest także linkowanie wewnętrzne. Właściwie poprowadzone będzie wartością dodaną w obu aspektach.

Na koniec rzecz, o której wciąż wielu zapomina, a więc responsywność. Dzisiaj coraz więcej z nas korzysta z internetu na smartfonach. Należy więc koniecznie sprawdzić, czy strona jest mobile friendly. Jej dostosowanie do urządzeń mobilnych będzie sprzyjało optymalizacji UX i wpłynie na widoczność strony.

Dodaj komentarz