Jakie elementy należy wziąć pod uwagę, obliczając listę płac?

0
324

Firmy, które zatrudniają pracowników czy zleceniobiorców na podstawie różnych rodzajów umów, często borykają się z problemami w prawidłowym wyliczaniu wysokości płac. Wbrew pozorom, aby usprawnić ten proces, nie trzeba tworzyć osobnego działu finansowego – sprawdź sam!

Lista płac – elementy

Lista płac jest dokumentem nieobowiązkowym, w praktyce jednak większość firm decyduje się na jej sporządzanie, szczególnie w przypadku zatrudniania dużej liczby pracowników. Jest sporządzana na podstawie umowy o pracę, ewidencji czasu pracy, list obecności i dodatkowych premii. Niestety, sam proces liczenia nie należy do najprostszych: wysokość wynagrodzeń określa się, uwzględniając wynagrodzenie zasadnicze, dodatki, wymiar składek zdrowotnych i społecznych, potrącenia, kwoty wolne od podatku i koszty uzyskania przychodu. Na szczęście można ograniczyć nadmiar obliczeń i skupić się na innych obszarach firmy, powierzając proces naliczania płac w ręce wybranej firmy zewnętrznej. Na czym to polega?

Outsourcing płac – usprawnienie procesów

Pracodawcy coraz częściej rezygnują z zatrudniania pracowników do spraw księgowości i finansów, całkowicie zlecając obsługę działu finansowego podmiotom zewnętrznym. Ma to zastosowanie szczególnie w firmach, które zatrudniają pracowników na podstawie różnych rodzajów umów, które wymagają oddzielnych rozliczeń. Takie rozwiązanie pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy, lecz również na zapewnienie stuprocentowej terminowości (a także zgodności z przepisami). Opóźnienia w wypłatach nie są w końcu mile widziane – zarówno przez pracowników, jak i przez nielubiane organy kontrolne.

Rzecz jasna w obsługę płac wchodzi nie tylko sporządzanie listy płac, lecz również przygotowywanie zaświadczeń pracowniczych, deklaracji PIT, a nawet wsparcie w kontaktach z ZUS czy US. Dzięki outsourcingowi można nie martwić się o bieżące sprawy finansowe!

Sporządzanie listy płac to niezbędny element w dobrze zorganizowanej, nowoczesnej firmie, która nie chce pozwolić sobie na błędy. Najlepiej zlecić to zadanie profesjonalistom, zyskując czas na codzienne obowiązki firmowe!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here