Jakie są najważniejsze czynniki, które wpływają na koszty influencer marketingu?

1
787

Influencer marketing wciąż jest skutecznym narzędziem promocyjnym, z którego korzysta wielu właścicieli firm. Efektywność tego typu działań zależy od wielu elementów przyjętej przez dany brand strategii reklamowej. Trudno również jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje współpraca z influencerem. Znaczenie ma bowiem prestiż naszej firmy oraz forma kooperacji między stronami.

Brand

Istnieją firmy, dla których influencerzy zgadzają się pracować za darmo. Prestiż marki ma więc niebanalne znaczenie w przypadku ustalania formy współpracy. Wysokość ceny zależy również od specyfiki reklamowanego produktu lub usługi. Decydując się na współpracę z influencerem, warto wziąć pod uwagę jego indywidualne preferencje oraz kanały, wykorzystywane w jego działaniach. Jeśli zaoferujemy mu produkt, związany z jego zainteresowaniami, wówczas może on zrezygnować ze swojego pieniężnego wynagrodzenia. Zyski czerpią bowiem obie strony – marka zdobywa popularność, a influencer nowych odbiorców.

Odpowiedni research

Chcąc nawiązać współpracę z liderem opinii, można skorzystać z platform, zrzeszających aktywnych blogerów. Niewielu z nich ma na swoich stronach zakładki z proponowanym cennikiem usług. Innym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy agencji influencer marketingu. Specjaliści pomogą wybrać nie tylko odpowiednią formę współpracy, ale i kanał promocji. Strategia opracowywana jest z uwzględnieniem grupy docelowej oraz obszaru, w którym dany brand się specjalizuje.

Indywidualne preferencje

W przypadku standardowych działań marketingowych cena kampanii zależy od zasięgu oraz zróżnicowania użytych mediów. Influencer może jednak mieć osobiste wymagania i zastrzeżenia, co do formy współpracy. Nie bez znaczenie jest również charakterystyka jego kanału. Lider opinii może bowiem mieć szerokie grono odbiorców lub przyciągać uwagę osób, skupionych wokół niszowego tematu. Nie zawsze popularność brandu jest atutem. Zdarza się, iż internetowy twórca, bojąc się o własną reputację i zły odbiór fanów, nie zdecyduje się na współpracę mimo korzystnej oferty cenowej.

Trudno ocenić, jaki budżet trzeba przeznaczyć na kampanię z udziałem influencera. Wpływ na ostateczną cenę ma bowiem wiele czynników. Dużo ważniejsza jest jakość działań internetowego lidera opinii i tym kryterium należy się kierować przy opracowywaniu reklamowej strategii.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here