Jakie są realne koszty przystąpienia do programu lojalnościowego?

0
1518
Jakie są realne koszty przystąpienia do programu lojalnościowego

Próba zdefiniowania programu lojalnościowego opiera się o założenie, że jest to środek do pozyskania i utrzymania klienta. Zanim jednak przystąpisz do tego rodzaju formy promocji, warto byś wiedział, jakie są warunki i – przede wszystkim – koszty udziału. Realnie przyglądamy się programom lojalnościowym.

Stacjonarnie czy mobilnie?

Po pierwsze, warto byłoby dowiedzieć się, jaki model programu lojalnościowego preferujesz. Generalnie, pomijając różnego rodzaju dodatki, masz dwie opcje wyboru:

  • Tradycyjne wykorzystanie karty dostępnej fizycznie, wykorzystywanie naklejek, pieczątek lub innych form nagradzania klienta za lojalność i kolejne zakupy w sklepie,
  • Nowoczesna i mobilna forma działania. Aplikacja mobilna, dostępna do pobrania dla każdego za darmo, w której mieści się wirtualna karta, konto, punkty i nowości.

To Ty decydujesz

Czym różnią się obie formy? Przede wszystkim sposobem kontaktu z klientem. Mając aplikację mobilną, klient otrzymuje na niej informację o każdej promocji, która może go dotyczyć. To rzecz jasna koszty, gdyż samo zaprojektowanie aplikacji i czuwanie nad jej sprawnym działaniem wymaga specjalnego skryptu. Z kolei wybierając kartę lojalnościową Zencard lub inną masz pewność, że płacisz raz. Oczywiście, za każdym razem musisz drukować naklejki czy tworzyć pieczątki, ale sam proces jest jednorazowy. Kontakt musi odbywać jednak innymi kanałami.

By nawiązać więź z klientem

Wybór odpowiedniego narzędzia – wbrew pozorom – jest bardzo ważny. Można połączyć obie opcje i wybrać kartę stacjonarną i mobilną aplikację, jednak nie zawsze kalkuluje się to kosztowo. Warto wiedzieć, że koszt karty lojalnościowej – Zencard czy innego typu nie jest drogi, dlatego ta opcja jest zdecydowanie prostsza do wprowadzenia.

Zwróci się?

Jednak nadrzędnym pytaniem jest nie to, czy karta lub aplikacja są drogie, ale jakie mają przełożenie na wyniki? Okazuje się, że choć aplikacje mobilne są wszędzie dostępne i powszechne, otrzymanie czegoś do ręki jest skuteczniejsze marketingowo i bardziej zwraca się finansowo. Choć niewątpliwie aplikacje to przyszłość i z czasem całkowicie zastąpią karty stacjonarne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here