Produkty marek własnych mają coraz większy udział w rynkach krajowych i zagranicznych. Cieszą się zainteresowaniem odbiorców, bo należą do niedrogich, ale o pożądanej jakości. Marka własna, czyli private label, polega na wprowadzaniu na rynek produktów wytworzonych przez specjalizujące się w tym przedsiębiorstwo produkcyjne, lecz oznaczonych i promowanych wedle własnego pomysłu. Dlaczego w tym przypadku tak ważny jest wybór opakowania? Jak szata graficzna czy sposób dozowania wpływają na zaufanie klientów i ich intencje zakupowe?
Cena i jakość to nie wszystko
W produktach marek własnych konsumenci szukają przystępnych cen, wysokiej jakości i spójności pod każdym względem. Równie ważne są dla nich opakowania, czyli zarówno szata graficzna oddająca charakter marki i zawierająca najważniejsze informacje, jak i wygoda stosowania danego artykułu.
Wśród marek własnych, które spotykane są bardzo często w branży motoryzacyjnej, opakowania mają szczególne znaczenie, ponieważ sposób dozowania chemii samochodowej decyduje o wygodzie użytkowania danego produktu i o jego działaniu.
Napełnianie aerozoli a branża motoryzacyjna
Środki pielęgnacyjne i inne stosowane w branży motoryzacyjnej, dostępne są w rozmaitych opakowaniach. Dystrybutor marki własnej, któremu zależy na zdobyciu zaufania klientów, może postawiać na profesjonalne napełnianie aerozoli.
Aerozol w chemii motoryzacyjnej sprawdza się najlepiej spośród dostępnych opakowań. Odpowiada bowiem za łatwość i precyzję dozowania, możliwość maksymalnego wykorzystania produktu, a także utrzymanie stałego ciśnienia dozowanego środka od pierwszego do ostatniego użycia aerozolu.
Zalety opakowań aerozolowych
Opakowania aerozolowe to nie tylko wspomniana łatwość dozowania. Wśród zalet wymienia się także:
- możliwość zastosowania pod dowolnym kątem;
- brak ryzyka wylania się zawartości;
- niemalże 100% wykorzystanie produktu oznacza ograniczenie ilości odpadów;
- opakowania nadają się do recyklingu;
- do produkcji aerozoli nie używa się już freonu, dlatego stosowanie takiego opakowania jest bezpieczne dla środowiska;
- opakowanie aerozolowe jest odporne na uszkodzenia, a zawartość zostaje uchroniona przed dostępem np. szkodliwych drobnoustrojów.
Marka własna aerozoli w wielu branżach pozwala na stworzenie spójnej komunikacji marketingowej, udostępnianie produktów wysokiej jakości, lecz w przystępnych cenach, a ponadto zaoferowanie klientom środków w opakowaniach najbardziej praktycznych podczas użytkowania.
Zarówno w dziedzinie motoryzacji, jak i w przemyśle spożywczym, choć nie tylko, sposób dozowania produktu, estetyka opakowania i jego wygoda stosowania wpływają na decyzje zakupowe klientów. Jakiekolwiek niedociągnięcia oznaczają sięgnięcie po inną markę, dlatego wybór właściwego rodzaju opakowania niesie ze sobą długofalowe korzyści.
Dodaj komentarz