Marketing treści zazwyczaj kojarzy nam się jednoznacznie z przygotowywaniem różnego rodzaju contentu, często związanego z działaniami SEO. Warto jednak mieć na uwadze to, by nie były to „puste treści” nastawione jedynie na zwiększenie odwiedzin w witrynie. Głównym zadaniem content marketingu jest bowiem oferowanie ciekawych treści internautom i w konsekwencji zwiększenie rozpoznawalności i zaufania do marki.
Zostać ekspertem
Świadomość konieczności budowania wizerunku firmy w Sieci wzrasta. Coraz więcej przedsiębiorstw z powodzeniem pokazuje bardziej „ludzką” twarz swojego biznesu, zbliżając się tym samym do potencjalnych klientów. Idealnym narzędziem w kreowaniu wizerunku marki eksperta jest wykorzystanie bloga. Wystarczy umieścić go jako jedną z zakładek na firmowej stronie. Treści w nim przedstawione muszą być nakierowane na potrzeby odbiorców i oczywiście nawiązywać bezpośrednio do naszej branży. Przykładowo, osoby odwiedzające sklep z artykułami dla zwierząt mogą chcieć przeczytać porady związane z właściwym odżywianiem i pielęgnacją czworonogów – tutaj z pomocą przychodzi nam właśnie wbudowany na stronie blog. Należy jednak pamiętać, by każdy wpis był poparty rzetelną wiedzą. Nikt nie lubi tak zwanego lania wody, a konkretne treści szybciej zapadają w pamięć i skłaniają do śledzenia naszego bloga.
Nie tylko tekst
Najbardziej popularnym przedstawicielem content marketingu są oczywiście wszelkiego rodzaju wpisy i artykuły, a więc treści copywriterskie. Warto jednak mieć na uwadze, że marketing treści ma dużo szersze znaczenie. Mieszczą się w nim także wszelkiego rodzaju infografiki i zdjęcia. Dlatego też od czasu do czasu warto zorganizować sesję, podczas której wykonamy fotografie do ilustracji naszych artykułów i reklam – dzięki temu będziemy mogli korzystać z własnych materiałów, zamiast tych stokowych. Odbiorcy szybko odróżnią zdjęcia kupione lub zdobyte z darmowych stron od tych, które zrobiliśmy samodzielne. Te ostatnie będą po prostu bardziej autentyczne.
Nie tylko tworzenie
Samo przygotowanie content marketingu to za mało. Trzeba go także odpowiednio zareklamować. Możemy to zrobić przy wykorzystaniu płatnej reklamy lub liczyć na ruch organiczny. Każdy nowy wpis na blogu powinien być zajawiony na naszym fanpage, a jeśli prowadzimy newsletter, informacja o nowościach powinna docierać do naszych użytkowników automatycznie i regularnie.
Dodaj komentarz