Jeśli chcesz, żeby Twoje produkty marki własnej z zakresu chemii motoryzacyjnej spełniły oczekiwania konsumentów, nie możesz skupiać si wyłącznie na opracowaniu wysokiej jakości medium, ale również wybrać właściwy rodzaj opakowania. W branży chemii motoryzacyjnej wiele produktów zamkniętych jest w opakowaniach aerozolowych. Dowiedz się, jak ważnym aspektem produkcji środków chemicznym o przeznaczeniu motoryzacyjnym jest napełnianie aerozoli, a także jakie możliwości w tym zakresie stoją przed właścicielami marek własnych.
Funkcje opakowania aerozolowego w chemii motoryzacyjnej
Aerozol jest rodzajem opakowania, które zostało opracowane z myślą o umożliwieniu użytkownikowi wygodnej i efektywnej aplikacji medium na serwisowaną powierzchnię. Dzięki aerozolom jesteśmy w stanie aplikować środek chemiczny w odpowiedniej ilości równomiernie po całej powierzchni danego elementu, który poddajemy konserwacji, pielęgnacji lub pracom naprawczym.
Aerozol nie działa – produkt jest brakiem
Jeżeli opakowanie aerozolowe nie działa prawidłowo lub rodzaj aerozolu dobrano źle pod kątem danego rodzaju medium, wówczas użytkownik tego produktu nie będzie mógł korzystać z niego w pełnym zakresie i uzna go za produkt niskiej jakości, a przy następnym wyborze sięgnie po ofertę konkurencji. Niech będzie to najlepszym zobrazowaniem tego, jak ważnym etapem produkcji środków chemicznych chemii motoryzacyjnej private label jest napełnianie aerozoli.
Dobierz właściwy rodzaj aerozolu do medium
Praca na środkami chemicznymi marki własnej z zakresu chemii motoryzacyjnej obejmuje opracowanie skutecznej receptury medium, która zagwarantuje produktowi odpowiednie właściwości. W czasie współpracy z przedsiębiorstwem produkcyjnym powinieneś zadbać również o to, aby omówiona została kwestia doboru właściwego rodzaju aerozolu – mówimy tu o aerozolach tradycyjnych oraz aerozolach Bag-On-Valve (BOV). Czym się różnią?
- Aerozol tradycyjny – jest to tania w produkcji technologia, której istotą jest zawiesina cząstek stałych lub ciekłych w środowisku gazowym. Jako że medium jest tu zmieszane z gazem pędnym, wymaga opracowania bardzo dobrej receptury.
- Aerozole BOV – jest to technologia nowocześniejsza i bezpieczniejsza. Wewnątrz puszki znajduje się worek, którym wypełnione jest medium. Gazem pędnym jest natomiast sprężone powietrze, które znajduje się pomiędzy workiem a wewnętrznymi ścianami puszki.
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, które rozwiązanie jest lepsze, ponieważ wiele zależy od rodzaju środka chemicznego. Pomimo że aerozole BOV niosą pewne korzyści (stałe ciśnienie możliwość dozowania pod dowolnym kątem, wykorzystanie niemal 100% zawartości medium), to jednak zawsze wybór właściwego aerozolu należy zawsze skonsultować ze specjalistami z przedsiębiorstwa produkcyjnego. Marka własna aerozoli może odnieść sukces jedynie, kiedy jakość medium będzie iść w parze z prawidłowo działającym opakowaniem aerozolowym.
Dodaj komentarz