Prowadząc firmę, która oferuje klientom sprzedaż towarów lub usług, powinieneś liczyć się z tym, że każda ze stron podlega ochronie prawnej, do której musisz się stosować, by nie narazić swojego przedsiębiorstwa na konsekwencje prawne i straty pieniężne. Budowanie marki może zająć wiele lat, podczas gdy niedopilnowanie prawnych aspektów działania firmy może momentalnie zniszczyć jej renomę. Każdy klient jest inny i żadnego z nich nie należy lekceważy. Aby każdego klienta traktować odpowiednio i uczciwie, a przy tym móc cieszyć się dobrą sławą swojej marki, należy znać prawo konsumenckie.
Sprzedaż on-line
W ciągu ostatnich kilku lat internet intensywnie się rozwijał, a co za tym idzie, zmieniał się także rynek konsumencki, który znacznie poszerzył się w zakresie zakupów on-line. Każdy klient, nawet jeśli nigdy nie spotkasz go twarzą w twarz, powinien mieć udostępnione najważniejsze dokumenty i umowy pomiędzy nim a sprzedawcą, w których jasno wyjaśnione są przepisy dotyczące świadczonych usług. Niedopilnowanie tego stawia Cię na przegranej pozycji, w przypadku potencjalnego sporu. Dlatego warto zapoznać się z prawem konsumenckim i na bieżąco obserwować zachodzące w nim zmiany. Dotyczy to również samych klientów, którzy w każdej chwili mogą się do niego odnieść i walczyć o swoje racje, gdy sprzedawca dopuścił się jakiegokolwiek zaniedbania.
Rękojmia i gwarancja
Rękojmia (reklamacja) i gwarancja są jednymi z najczęściej mylonych przez klientów terminami. Reklamacja dotycząca transakcji kupna-sprzedaży jest zagwarantowana każdemu, nie można jej powstrzymać ani odebrać. Wynika to z zapisu w ustawie dotyczącej prawa konsumenckiego. Gwarancja z kolei jest w pełni dobrowolnie nadawana przez sprzedawcę, który powinien najpierw zapoznać się z jej zasadami, by nie ponieść później negatywnych konsekwencji prawnych swojego zaniedbania.
Konkursy i loterie
Jest to świetny pomysł na reklamę firmy, który wymaga jednak odpowiedniego przygotowania. Przed organizacją przedsięwzięcia warto zapoznać się z przepisami regulującymi przeprowadzanie konkursów. Zwrócenie się o pomoc do doświadczonego prawnika jest najlepszym rozwiązaniem. Zawodowiec pomoże z przygotowaniem dokumentacji oraz stworzeniem zgodnych z prawem zasad działania loterii lub konkursu.
Pomoc prawna
Zaufany prawnik, który zna się na prawie konsumenckim, to podstawa w prowadzeniu firmy. Dobry specjalista nie tylko pomoże Ci zrozumieć przepisy prawa konsumenckiego, ale także wesprze Cię w kryzysie i pomoże przygotować wszelkie potrzebne dokumenty oraz umowy, które będą zgodne ze zmieniającymi się wciąż przepisami. Jeżeli jesteś w trakcie poszukiwania prawnika, warto postawić na doskonale przeszkolony i doświadczony zespół, który z przyjemnością stanie się organem doradczym w Twojej firmie.
Dodaj komentarz