Reklama internetowa wciąż się rozwija. Co jakiś czas w tej strefie pojawią się pewne nowości, które warto wykorzystać. Zazwyczaj są one zbudowane w ten sposób, by odpowiadać każdej firmie niezależnie od branży, czy wielkości. Takim narzędziem jest Real-Time Bidding.
Na czym to polega?
RTB to nic innego jak aukcje w czasie rzeczywistym. Licytowane są pojedyncze miejsca na reklamę. Co oznacza zwrot „czas rzeczywisty”? Aukcja odbywa się dokładnie w tym momencie, gdy internauta wchodzi na daną stronę WWW. Co ważne reklama może pojawić się tylko tym użytkownikom, którzy mogą być zainteresowani przekazem. Real-Time Bidding pozwala bowiem na dokładne sprecyzowanie grupy docelowej, a co za tym idzie, docieranie z komunikatem tylko do tych osób, które faktycznie mogą skorzystać z oferty.
Można tylko zyskać
RTB świetnie sprawdzi się przy remarketingu. Stosując go działamy niezwykle precyzyjnie, dzięki czemu zwiększamy szansę na konwersję. Dodatkowo mamy także możliwość śledzić ruch poszczególnych internautów. Sprawia to, że możemy swobodnie badać zachowania użytkowników na danej stronie WWW. Reklamę tę mogą wykorzystać różne firmy. Oczywiście zazwyczaj jest wykorzystywane przez większe przedsiębiorstwa, ale coraz częściej przekonują się do niej początkujące biznesy. Głównym tego powodem jest fakt, że za naprawdę niewielkie pieniądze można wiele zyskać – co więcej, nie tracimy budżetu bez sensu. Kupujemy tylko te miejsca, które mogą być dla nas wartościowe, zazwyczaj cieszą się one także dużą popularnością i wysokim wskaźnikiem jakości. Dodatkowo, sieci objęte systemem RTB mają olbrzymi zasięg – dużo większy niż samo Google Ads (które również jest systemem aukcji real-time bidding) – a, jak wiadomo, w przypadku reklamy display zawsze warto kierować się do większej grupy odbiorców.
Różne formaty
Real-Time Bidding to reklama graficzna. Do dyspozycji mamy wiele formatów. Do najbardziej popularnych należą 300×300 i 750×300. Niektóre wymiary są bardzo zbliżone do tych, które spotykamy w reklamie Google Ads, choć jest ich nieco więcej. Podobnie jak w już wspomnianej reklamie, stawki tu także zależą od wielu czynników. Jednym z nich jest oczywiście aktywność konkurencji, ale także użyty format.
Dodaj komentarz