Szukając nowych rozwiązań, często skręcamy w ślepą uliczkę. Jeden z przedsiębiorców branży motoryzacyjnej powiedział kiedyś, że „póki ludzie nie dowiedzą się jak działają promocje, póty on będzie miał za co żyć”. A gdybyś tak chciał wiedzieć więcej i wykorzystać to w walce o zainteresowanie klientów?
Czym jest trade marketing?
Nowoczesny i gotowy na zmiany – taki jest trade marketing i związany z nim cały nurt. Ideą bezpośrednią jest zacieśnienie więzi między produktem, producentem a dystrybutorami, a w konsekwencji także kupującym. Objawia się to w różny sposób, jednak ten rodzaj marketingu to przede wszystkim dbanie o każdy poziom dystrybucyjny i lepsze, skuteczniejsze dystrybuowanie produktów, które sprzedajemy. Trade marketing na Codemedia.pl czy innym portalu agencji marketingowej jest więc wykorzystywany przede wszystkim po to, by ocieplić wizerunek firmy i produktu w oczach klientów.
Praktyczne zastosowanie
W praktyce wiąże się nie tylko z lepszą ekspozycją towaru w sklepie czy szybszym jego dotarciem do celu, ale także zwróceniem uwagi na produkt przez sprzedawcę bezpośredniego. W takim wypadku marketing handlu działa najskuteczniej.
Dbanie o emocje
Dużo prościej sprzedać książkę, którą dostało się od wydawcy w gratisie i można na jej podstawie wyrobić sobie zdanie. Jeśli nam się podoba, ogrom pozytywnych emocji nakaże nam promować dany produkt ze względu na sympatię do firmy czy sposób kontaktu. W tym ujęciu każdy łańcuch dystrybucyjny jest wart uwagi.
Sposób na promocję
Trade marketing na Codemedia.pl czy innym portalu agencji marketingowej zajmującej się kompleksową promocją firmy jest to sposób na udoskonalenie metod dotarcia do klientów. Dbałość o każdy detal osobiście sprawia także, że produkty są w lepszym stanie, skuteczniej ustawione, ładnej otoczone i dobrze wypromowane w danym sklepie, a przy tym mogą stanowić istotny element promocyjny samego sklepu. Takie transakcje wiązane nie są w marketingu niczym nowym.
Dodaj komentarz