Współcześnie dla każdej firmy czy marki niezwykle ważna jest tak zwana identyfikacja wizualna. Jednym z jej najważniejszych elementów jest po prostu logo, które w założeniu ma pozwalać na bardzo szybkie rozpoznawanie marki, ma się z nią kojarzyć i zapadać w pamięć klientów. Najbardziej rozpoznawalne logo na świecie to między innymi logo marki Nike, które jest wyceniane na miliony dolarów. To chyba najlepszy dowód na to, że odpowiednio zaprojektowane i dobrane logo może bardzo pozytywnie wpływać na wyniki finansowe firmy.
Projekt logo
Znaki graficzne to jedne z podstawowych nośników informacji oraz podstawowych elementów komunikacji – pod postacią jakiegoś rysunku, symbolu, słowa zapisanego określonym fontem, kryje się przecież tak wiele. Mnóstwo symboli jest rozpoznawalnych dosłownie na całym świecie, wiele spośród nich to doskonale znane loga firm, ale też instytucji międzynarodowych, a nawet ruchów społecznych, czy wydarzeń znanych z przeszłości. Logo to zatem nośnik pewnej informacji i nośnik emocji – powinno kojarzyć się jak najbardziej pozytywnie, a swoją formą nawiązywać w sensowny sposób na przykład do nazwy firmy, obszaru jej funkcjonowania oraz jej produktów. Chociaż zamysł logo dla firmy ma bardzo wielu właścicieli biznesów i marek, tak naprawdę nad jego koncepcją warto wspólnie pracować z profesjonalistami, na przykład pracownikami firm zajmujących się grafiką i reklamą. Potrafią oni przenieść wstępną koncepcję klienta na świetnie wykonany szkic, projektując logo tak, by było prostym i przyciągającym uwagę znakiem graficznym, który na długo zapada ludziom w pamięć.
Logo dla firm wykonane przez profesjonalistów
Wizja klienta jest zawsze najważniejsza, jednak to wizja projektanta i grafika mogą wprowadzić zupełnie nową jakość do wcześniej zaproponowanych rozwiązań. Logo dla firmy musi być bowiem nie tylko oryginalne, ale też po prostu piękne. Można samodzielnie próbować stworzyć je w darmowych i dostępnych w internecie programach graficznych, jednak to sprawna ręka profesjonalisty zaprojektuje kreatywne logo, oraz całą identyfikację wizualną. Dzięki temu możliwe stanie się też stworzenie innych projektów i materiałów reklamowych. Do najbardziej popularnych z pewnością należy projekt ulotki czy plakatu reklamowego, ale można pokusić się też o zamówienie strony internetowej, a nawet szeregu drobnych gadżetów reklamowych z nadrukiem logo. W ten sposób marka czy firma będą mogły być reklamowane w różny sposób.
Logo czyli im prościej tym lepiej
Czym należy kierować się podczas projektowania logo? O tym najlepiej wiedzą profesjonaliści, którzy najczęściej podczas pracy kierują się zasadą prostoty. Logo wcale nie musi być czarno-białe, ani nawet minimalistyczne. Ważne, by w jakiś sposób nawiązywało do nazwy marki lub jej produktów i usług. Wizja klienta, w połączeniu z pomysłami profesjonalistów, z pewnością pozwolą osiągnąć doskonały efekt. Później wystarczy już tylko pracować nad swoją marką, by jej logo stawało się coraz bardziej rozpoznawalne w szerokich kręgach.
Dodaj komentarz